úterý 29. dubna 2008

Jack Kerouac - Big Sur


Aneb zpověď člověka, který byl dohnán k tomu být beat.

Takze Kerouac uz je par let po vydani Na cestě. Uz je slavném. Ma nejaky prachy. Všichni ho hledaj. Jeho stary znami. Mlady kluci, který proste chtej pit s tim klucinou, co jezdi stopem po americe. No jo, ale on je sedivej dedek a uz to nejak psychicky nezvlada. No a fyzicky, no ty kvanta alkoholu asi taky nejsou zrovna to nejlepší, co ho mohlo potkat.

Tak mu kamos nakladatel (jezis, myslim, ze by to mel bejt Ferlinghetti, ze jo, to je prece jasny) pujcuje srub more. Mimo civilizaci. Parada. No, ale stejne ho schyzi dozenou. Taky mu umrel doma zatím kocour. No a na zaver ho vlastne dozene i civilizace. Takze asi tak….

Ta knizka je skvela. A mozna je to proto, ze je to Kerouac. A ja ho mam fakt rad, protože tam jsou věci, který ja nikdy nedokaz. Protože nato nemam odvahu. A budu pilnej student a budu dřepět doma a myslet si, ze si o tom alespoň prectu.Protože jsem proste srab. A nemam odvahu. Ale třeba se nekdy fakt naseru. A když je clovek fakt nasranej, tak se neovládá. A tak se třeba fakt naseru. A pak udělám něco fakt odvaznyho. Ale neudělám to z odvahy. Protože jsem proste srab. A to se nezmeni. Ale udělám to z naproste ale naproste zbabelosti.A mozna, ze pak budou ostatní cumet a poslouchat my kecy. Nebo my mlceni. A budou me poplacavat po ramenou.Ale nebude to proto, ze udělám cosi odvaznyho. Ale bude to jenom potvrzovat, ze ostatní jsou taky srabi. Mozna si pak budou myslet, ze ja ne. Ale ja budu stejne porad ten nejvetsi srab. Protože na tohle jsem nemel a ani jim to nebudu schopen rict. Bud ze zbabelosti, ale nejspíš to proste nebude mit cenu. A mozna pak prijde někdo, kdo me poplaca po ramenou. Ale jinak. A bude to chapat. A bude to nejakej takovej Dean Moriatti (alias Cody a bůhví kdo ještě) nebo nejakej vojta nebo luis a nebo někdo uplne jinej. A ja uvidim nad nim tu svatozář. Která tam nebude. Protože to byl taky srab. (Anebo nebyl, ale to uz bude jedno, protože me to stejne nezachrání) a tak asi vypiju spousta vina s obrazkem.A zaradim se zpatky do lajny.Anebo nezaradim. Ale vzdycky to bude jenom ze zbabelosti. A ted je mi zima. A jsem trochu nasranej, protože jsem to nejak popsal. A mozna uplne spatne. A zase sedim před skolou a zástavám v lajne, protože na to nemam a nespis nikdy mit nebudu. A proto mam rad Kerouaca. A proto budu cist Kafku. A proto mi ted sere Cempírek, kterej mel odvahu. A sere mi Zappa, kterej jeci: „ja jsem nejlepší, a kdo si to nemysli, at si polibi…“ A sere mi Nýče, kterej tvrdi, ze vsechno zavisi na vuli. Pritom netusi, ze většina lidi dela věci ne ze sve vule, ale ze zbabelosti.

A jak tak sedel u toho srubu se vsema tema svejma paranoiama. Tak je chytas taky a stejne to musis docist, protože to nejde prestat a cekas, jestli teda něco prijde. Nebo to vlastne ani necekas, protože se to neda cekat. Ale nastesti to prijde, ze to alespoň na nejakou dobu pomuze…

Žádné komentáře: